Környezeti nevelés és lelki egészség – a 4.a osztály év eleji „csapatépítő” programjai

Az augusztus utolsó napján megrendezett hangulatos tanévnyitó ünnepség után Henike nénivel elhatároztuk, hogy a szeptembert is jó kedvvel fogjuk kezdeni. A szülők segítségével az első tanítási napon közös svédasztalos reggelivel indítottuk a napot hétfőn reggel. A padokat összetolva megterítettünk, és hamar terülj-terülj asztalkámmá változott a tanterem! A vidám falatozás közben mindenki oldott hangulatban számolt be a nyári élményekről. Kiderült, hogy […]

» Read more

Egy nap a Tisza-tavi Ökocentrumban – a 4.a osztály őszi tanulmányi kirándulása

A harmadikos és negyedikes környezetismeret tananyag témája nagyon közel áll a gyerekekhez. Mindenki szereti az állatokat, szívesen barangol a vízparton, van, akinek a horgászás a hobbija. Ezért gondoltuk Henike nénivel, hogy tanév elején ellátogatunk a poroszlói vízi sétányra és ökocentrumba. Harmadik osztályban ismertük meg a víz és vízpart állat-és növényvilágát, negyedik osztályban pedig a körülöttünk élő állatokról is fogunk tanulni. […]

» Read more

„Alma-nap” az 1. b-ben

Október 26-án alma témanapot tartottunk az osztályunkban.  Minden óra főszereplője az alma volt. Alma olvasás órán megtanultuk a nagy A betűt a már ismert kicsi mellé. Báboztunk, színészkedtünk is Szutyejev almás meséje alapján.  Matek órán almamagokkal számoltunk. Technikán nyírtunk, ragasztottunk, természetesen almákat. A rendhagyó napra rendhagyó munkafüzetet kaptak a gyerekek, amit maguk díszítettek ki. Ebéd után Derecskén egy kertpedagógiai foglalkozáson […]

» Read more