Tavaszi szüneti élményeim

Az iskola befejeztével már másnap indultunk is Vágáshutára, a nagymamámék nyaralójába, a Zemplénbe.
Sok ismerősünkkel találkoztunk, a nagyszüleimmel és az unokatestvéreimmel is. Az első napon kipihentük az iskolát, majd másnap délelőtt nagy túrára indultunk, felfedeztünk egy forrást és végül hosszú séta után megérkeztünk a célunkhoz a Fekete-hegyi kilátóhoz. Az erdőben ebédeltünk és csak délután értünk vissza, a túra 11 kilométeres volt. Pénteken csak a forrásig mentünk, ahol szalamandra lárvákat találtunk. Eleinte azt hittük, hogy gőték, de hosszas keresgélés után rájöttünk, hogy szalamandra lárvákat találtunk. Találkoztunk még kifejlett szalamandrával és kék csigákkal is. Hazafelé meglátogattunk egy régi kis pocsolyát, amelyben tavaly alpesi gőtéket találtunk. Kíváncsiak voltunk, hogy most ott lesznek-e. Kis keresgélés után megtaláltuk őket, rajtuk kívül láttunk még erdei békát, sárgahasú unkát és békapetéket. Mindenki nagyon boldogan tért vissza. Vasárnap rengeteg édességet találtunk, az ebéd pedig fantasztikus volt, már roskadozott az asztal a sok finomságtól. Húsvéthétfőn a fiúk locsolkodtak, mi pedig tojásokat és édességeket adtunk nekik cserébe. A keddet már itthon töltöttük pihentünk és készültünk az iskolára.
Nagyon örültem, hogy tudtam találkozni a családommal és egy remek tavaszi szünet volt számomra.

Kóté Glória 6.a

Szalamandra lárva a kezemben
(A képre kattintva további fotók érhetők el.)